Magazin

RTÜK, yayın durdurma cezasının gerekçesini açıkladı- #MagazinHaberleri

0Shares

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Halk TV ve Tele 1’e verdiği 5 günlük yayın durdurma cezalarının gerekçelerini açıkladı. Halk TV’ye cezanın gerekçesinin Suriye politikasıyla ilgili eleştiriler olduğu görüldü.

Anadolu Ajansı’nda yer alan habere göre; RTÜK’ten yapılan yazılı açıklamada, yaptırım kararlarının 6112 sayılı Kanun’a göre alındığı belirtildi.

RTÜK: TSK rencide edildi

Halk TV’de yayımlanan “Medya Mahallesi” programında “Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarını rencide edici ve hafife alıcı nitelikte sözler kullanıldığı” iddia edilen açıklama şöyle:

“Halk TV yayınında, ‘Medya Mahallesi’ programına konuk olan Ahmet Şık’ın ‘…Türkiye Suriye’de. …başka bir ülkenin toprağında tam adıyla işgalci bir güç olarak, bir gücün temsilcisi olarak birileriyle savaşmaya ve ölmeye gönderilmiş yani’ şeklinde ifadeler kullandığı uzman raporuyla tespit edilmiştir. Yayında sarf edilen sözlerin, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin sınırlarını korumakla ve halkın güvenliğini sağlamakla görevlendirilmiş kahraman Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarını rencide edici ve hafife alıcı nitelikte olduğu aşikardır.

“Gazeteci konuğa müdahale etmedi”

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmanın yüklediği sorumluluğu aşar nitelikte yapılan yorumlar, devletimizin ulusal güvenlik politikasına göre başarıyla yürüttüğü operasyonları karalama çabasından öteye gitmemiştir. Kendi hudut güvenliğini sağlamaya çalışan devletimizin, Suriye topraklarında işgalci olarak gösterilmeye çalışılması hiçbir şekilde onaylanabilecek bir tavır değildir.

 Program sunucusunun da Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne karşı böylesine ifade ve suçlamalara müdahale etmemesinin kamusal sorumluluk anlayışı ile bağdaşmadığı ortadadır.”

 “Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin varlık ve bağımsızlığına, devletin ülkesi ve milletiyle bölünmez bütünlüğüne, Atatürk ilke ve inkılaplarına aykırı olamaz. Halk TV’ye, ‘aykırı yayın yapılmasını müteakip verilecek yaptırım kararının tebliğinden itibaren bir yıl içinde aynı ihlalin tekrarı halinde, medya hizmet sağlayıcı kuruluşun yayınının on güne kadar durdurulmasına; ikinci tekrarı halinde ise, yayın lisansının iptaline karar verilir’ hükmü uyarınca işlem tesis edileceği yapılan tebligatta bildirilmiş ve yayınlarda daha hassas davranmaları talep edilmiştir.

Sunucunun yorumları kanun ihlali sayıldı

 Bildirime rağmen 16 Haziran 2020 tarihinde yayınlanan aynı programın başka bir bölümünde sunucu Ayşenur Aslan ‘..ne zaman ki içeride sıkışılsa hemen gözleri dışarıya çevirirler. Dün mesela Pençe Harekatı, Kuzey Irak’a bomba atmışız, ben bu Pençe Harekatlarını, Kartal Harekatlarını, efendim işte Şahin Harekatını ne derseniz onun adına.…..artık yani ben utanıyorum’ cümlelerini kullanmış konuk Hüsnü Mahalli de ‘ …ya kardeşim Türkiye Libya’da ne yapıyor? Yani neyin peşinde?… Şimdi dolayısıyla Mısır’ı karıştıralım, Sudan’ı karıştıralım, Cezayir’de İslamcılar var Cezayir’i…’ ifadelerini dile getirmiştir. Yayındaki ifade ve yorumların, belirtilen kanun maddesini yeniden ihlal ettiği kanaatine varılmıştır”

Bu gerekçelerle idari tedbir olarak Halk TV’nin yayınlarının 5 gün durdurulmasına karar verildiği belirtildi.

Halkı kin ve düşmanlığa sevk ettiği iddiası

RTÜK açıklamasında, Tele 1’e verilen cezaya ilişkin da “Gün Başlıyor” programında sunucu Can Ataklı’nın koronavirüs nedeniyle geçilen uzaktan eğitim kapsamındaki derslerin birinde başörtülü bir öğretmenin yer almasının çok yanlış ve facia olduğu şeklinde yorumlar yaptığı ifade edildi.

Açıklamanın devamında ise şu ifadelere yer verildi:

“6112 sayılı Kanun’da yer alan; ‘Irk dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz’ hükmünü ihlal eden yayını değerlendiren Üst Kurul, yüzde oranında idari para cezası uygulanmasına ve idari tedbir olarak program yayınının beş kez durdurulmasına karar verilmesini takdir etmiştir. Tele 1 logolu medya hizmet sağlayıcı kuruluşa, 6112 sayılı Kanun’un 32’nci maddesinin beşinci fıkrası uyarınca işlem tesis edileceği hususu yapılan tebligatta bildirilmiş ve yayınlarda daha hassas davranmaları talep edilmiştir.”

Kanala yapılan bildirime rağmen, aynı söylemin birkaç kez daha belirtilen açıklamada, Üst Kurul tarafından Tele 1 kanalının da yayınlarının 5 gün durdurulmasına karar verildiği belirtildi. (RT)

Not: Haberler arşiv niteliğindedir. Haberleri kaynağından okuyun.

Kaynak : http://bianet.org/bianet/medya/226911-rtuk-yayin-durdurma-cezasinin-gerekcesini-acikladi

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir